keskiviikko 13. syyskuuta 2023

Tähtisukat

Neuletyö 25/2023


No moi ja voi ei! Lueskelin äsken viimeisimpiä postauksiani ja täytyy sanoa, että vauhtia ja vaarallisia tilanteita on taas riittänyt. Mä en yleensä lueskele kauheasti omia vanhoja postauksia, koska niistä nousee sellainen nolo punotus poskille. Tekisi mieli deletoida ja korjata kaikki tekstit, mutta mä en ole toistaiseksi sitä juurikaan tehnyt. Tämä on meitsin elämää. Mitäpä sitä silottelemaan 😉


Tyttären tärkeään päivään on enää pari päivää aikaa, mutta mulla on ollut sen verran aikaa, että mulla uusi sukkamalli puikoilla. Se on tosi helppo malli, jossa on aika yksinkertaisia ja symmetrisiä kuvioita. Näiden sukkien työnimenä on ihan vaan tähtisukat aiheensa mukaan ja idea näihin tuli kahdesta mun vanhemmasta mallista. 



Nappasin toisesta sukkamallista tähdet ja toisesta nuo pallot tai mitkä ovatkaan. Väreiksi valitsin valkoisen ja messingin, koska mua rupesi kiehtomaan tuo väriyhdistelmä. Olen miettinyt, että railakkaan väristen sukkien jälkeen mulle voisi tehdä ihan hyvää neuloa välillä vähän hillitympiä sukkia. Ja mä tykkäänkin nyt näistä väreistä.

Mä suunnittelen näitä sukkia erään paikallisen yhdistyksen jäsenlehteen. Oikeastaan mä tarjouduin itse tekemään tämän sukkaohjeen, koska mä rakastan haasteita ja minusta on vaan yksinkertaisesi kiva suunnitella sukkia. Se on tosi mielenkiintoista puuhaa ja mä voin unohtua piirtelemään kaavioita tunneiksi, enkä huomaa aina ajan kuluvan. Mulla on läppärillä jemmassa monta sukkamallin raakiletta, joita mä piirtelen pikku hiljaa valmiiksi.

Koska lehti ilmestyy loppuvuodesta, on sukkien aiheena talvi. Siksi sukissa on tähtiä, jotain revontulien tapaisia, lumipalloja ja lumihiutaleita. Eka sukka on valmis ja onnistui ensi yrittämällä, mutta mietin sitä, onko näissä sukissa vähän liikaa noita pilkkuja? En aio kuitenkaan koskea kaavioihin enää, etten pilaa sukkia.

Eipä mulla nyt muuta. Katsotaan jos saisin napattua häistä muutaman kuvan tänne blogiin, tietysti luvan kanssa 😊


Kikkajohanna



4 kommenttia:

  1. Vai helppo malli. Minusta tuo näyttää vaikealta on tosi kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! Kyllä tämä on kirjoneulesukaksi helpompi malli, kuin mitä mä yleensä suunnittelen :) Tai sitten musta itsestäni vaan tuntuu siltä :D

      Poista
  2. Nuo värit on tosi hyvin yhteensopivat ja niistä tulee sellainen joulu mieleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mullekin tulee näistä sukista jostain syystä jouluinen olo :) Aion neuloa toisen parin samalla ohjeella ja käyttää niissä väreinä vaaleansinistä ja valkoista. Yritän saada sukkiin sellaista talvifiilistä :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...