tiistai 15. kesäkuuta 2021

TÄMÄN BLOGIN EKA POSTAUS



Onpa mukavaa, että olet löytänyt tämän uuden uutukaisen blogini! 

Olen siirtynyt nyt tänne blogspotin puolelle ihan uudelle blogipaikalle. Entisessä blogissani ei ollut mitään vikaa, mutta tunsin sen tulleen jo tiensä päähän. Olen blogannut nyt 10 vuotta ja kaipasin vähän uutta potkua elämään. Tätä uutta blogia onkin ollut jännä tehdä, täällä blogspotissa kun ohjauspaneeli on aivan eri näköinen.

Olen onnistunut kuitenkin pienten kommellusten jälkeen saamaan blogini ulkoasun jo suurin piirtein kuntoon ja kirjoittelen tässä hyvillä mielin nyt uuden blogini ensimmäistä postausta :) Tämä blogi on siis neuleblogi, jonne tulen laittamaan kuvia ja juttuja tekemistäni neuleista. Pysyttelen pääasiassa asusteissa, kuten sukissa, lapasissa ja pipoissa. Olen vähän laiska neulomaan mitään sen suurempaa.

Nuorempana asia oli toisin. Villapaidat olivat arkipäivää. Nykyään jo yhden sukkaparin neulominen voi tuntua joskus tylsältä puuhalta, kun haluaisi päästä neulomaan jo seuraavia sukkia. Suunnittelenkin paljon sukkia ja lapasia itse. Uskon, että se on yksi syy siihen, miksi en ole kyllästynyt neulomiseen <3

Minusta omien sukkamallien suunnittelu on hauskaa puuhaa ja siinä oppii koko ajan jotain uutta. Kaikki kaaviot suunnittelen ihan tavallisella Excelillä, koska se on minulle tuttu juttu. Kirjoitan myös näihin omiin sukkamalleihini joskus ohjeita ja saatan julkaista niitä täälläkin. Neulon myös tietysti valmiista neuleohjeista sukkia ja lapasia toiveiden mukaan. 

Uusin kirjahankintani on Lumi Karmitsan Villit vanttuut ja vallattomat villasukat 3. Minulla on siellä jemmassa ainakin 3 sukkamallia, jotka haluaisin toteuttaa. Aika on vain rajallista, sillä vuorokaudessa ei ole kuin 24 tuntia. En ehdi neuloa niin paljon kuin haluaisin. Siksipä To Do -listani onkin varmasti niin pitkä B)  

Toivon, että viihdyt juttujeni parissa. Tervetuloa mukaan! :)

Kesäterkuin, Kikiliakii  




4 kommenttia:

  1. Onnea uudelle Blogille! <3 Ihanat mansikkasukat :)

    VastaaPoista
  2. Onnea uudelle blogille! Ajattelinkin, että nimesi oli niin tuttu, että et ihan vasta-alkaja ole niinkuin et ollutkaan:) Samoin minä kudoin nuorempana aina puseroita, mutta kyllä se on tätä nykyä sukat, mitä jaksaa kutoa. Koitan myös itse suunnitella, mutta ohjeitten kirjoittamisessa olen kyllä ihan uuno. Ehkä joskus sitäkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinulle! :) Kiva päästä bloggaamaan uuteen blogiin, täällä on paljon sellaisia kivoja uusia juttuja, joita ei entisessä blogissa ollut mahdollista tehdä :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...