keskiviikko 16. helmikuuta 2022

Merilevä -langan värikaveri

 

Neuletyö 12 / 2022

Luonto on -sukat 

Kysyn teiltä taas yhden kysymyksen, johon taidan tietää jo vastauksenkin. Onko sulla koskaan ongelmia löytää sukkiin sopivia värejä? Siis sellasia, jotka miellyttää just sun silmää. 

Mulla oli pitkään yksi iso ongelma ja se ongelma koski tätä tosi railakkaan väristä Novitan Majakkasaari merilevä -lankaa. En meinannut keksiä sille millään  kaveriksi sopivaa väriä. 

Mallailin sitä aina aika ajoin eri lankakerien kanssa, mutta heitin kerän takaisin hyllyyn turhautuneena. Olen värien kanssa nimittäin tosi tarkka. Saatan alottaa sukkamallin suunnittelunkin usein juuri jostain väriyhdistelmästä....ja siitä se idea näihin sukkiinkin lopulta lähti 😊

 

Kun mallailin taas yhtenä päivänä tätä onnetonta merilevä -lankakerää eri värien kanssa, heitin sen taas lopulta lankakoriin. Sitten tapahtui jotain erikoista. Tämä onneton kerä tipahti vahingossa ruskean lankakerän viereen ja silloin mun päässäni syttyi lamppu (kerrankin 😄)! 

Tässähän tämä merilevän värikaveri on! Siinä vaiheessa mulle oli jo selvää se, että näistä tulee luontoaiheiset sukat ja niin ajattelin tehdä sukat, joissa on joku teksti. 

Näistä sukista tulikin lopulta Luonto on tulevaisuus  eli Nature is the future -sukat. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Sain käytettyä tämän "ongelmalangan" viimeinkin pois.

Kuulun sen koulukunnan ihmisiin, etten välitä niin kamalasti noista pätkä- ja liukuvärjätyistä langoista. Minusta on paljon mukavampi käyttää yksivärisiä lankoja ja yhdistellä sitten niitä eri tavoin 💚

Keräilenkin näitä yksivärisiä lankoja kaikissa mahdollisissa eri sävyissä. Mun lankavalinnat on nimittäin joskus pienistäkin sävyeroista kiinni 😎

Väriterapiaterkuin, Kikiliakii



 


5 kommenttia:

  1. No on! Tai siis tuntuu että oon tosi huono yhdistelemään värejä ja raitalangat ovat pahimpia. Mutta tässäkin on nyt tapahtunut pientä muutosta. Oon osannut mielestäni yhdistellä erästä Novitan raitalankaa nimittäin kirjoneuleen kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, minustakin raitalangat on pahimpia, jos niihin haluaa yhdistää jotain yksiväristä :) Kiva kuulla, että olet löytänyt sopivan väriyhdistelmän! :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Juu on: Nature is the future. Näkyy tosi huonosti näissä kuvissa, kun en saanut kuvattua kunnolla. Laitan seuraavaan postaukseen vähän paremmat kuvat :)

      Poista
    2. No niin, kyllä mä jotain kirjaimia olin näkevinäni mutta jos en tietäisi niin en osaisi edes etsiä. Katson sitten paremmasta kuvasta. Pätkävärjättyjä lankoja kartan kuin ruttoa;)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...