lauantai 26. helmikuuta 2022

Leppissukat ja oikein nurin -kirja

 

Neuletyö 13 / 2022

No heippa ja aivan ihanan aurinkoista lauantaipäivää!

Tänään on ollut aivan ihana päivä ja olenkin kuvannut tänään sukkia. Sekä valmiita, että enemmän ja vähemmän valmiita sukkia 😊 Ihanaa, että kevät on tulossa ja tähän elämään tulee vähän lisää valoa.

Olen saanut nyt ensimmäisen leppissukan valmiiksi ja täytyypä sanoa nyt itse, että tulipa vähän erikoisen näköinen sukka! 😄 tai sitten musta vaan tuntuu itsestäni siltä?

No. Ompahan ihan mun näköset, oloset ja väriset sukat 😊 Rupesin tosin tuossa miettimään tuota mustaa pohjaväriä. Se ei ole kyllä kevättä nähnytkään. Niin olenkin ajatellut alottaa näiden sukkien neulomisen kokonaan alusta ja vaihdan pohjavärin valkoiseksi. 


Mulle jää nyt kaappiin yksi pariton musta sukka, mutta en malta tehdä tälle sukalle paria. Halu aloittaa uudella värillä on niin kova. Tuleeko sulle koskaan tälläsiä mielitekoja? Mulle tulee aina välillä. Aionkin esitellä teille tässä joku päivä mun salaisen keskeneräisten neuleiden kätkön 😁

Sukan takaosa

Tässä kuvaa sukan takaosasta. Neuloin sinne tuommoisia helppoja graafisia kuvioita, mutta olen itse sitä mieltä, ettei tämän sukan etuosa kohtaa nyt oikein tuon takaosan kuvioiden kanssa.

Niinpä piirtelin Excelillä sukan takaosaan yksinkertaisempia kuvioita ja testaan niitä valkoisiin sukkiin. Nämä uudet kuviot ovat niinkin yksinkertaisia kuin viivoja ja kukkia. 

Jos olisin neulonut sukista mustapunaiset, kuten ihan alunperin ajattelin, niin niistä olisi tullut varmaan vähemmän erikoisen näköiset 😊 Leppikset olisivat siis olleet punaisia, kuten leppikset yleensä ovat ja pohjana olisi ollut tuo musta väri.


Oikein nurin -kirja

Ostin eilen Kaisa Ikolan kirjoittaman Oikein nurin -nimisen äänikirjan ja rupesin aamulla neuloessa sitten kuuntelemaan sitä. Se on kertomus naisesta, joka rupeaa bloggaamaan ja tutustuu samalla neulomiseen ja päättää opetella tämän hienon taidon 💖

Olen kuunnellut kirjasta vasta noin 1/3 osan, mutta se on ihan mukaansa tempaava ja mielenkiintoinen kuunneltava. Minusta on kiva kuunnella välillä neuloessa äänikirjoja radion kuuntelun tai telkkarin katsomisen sijaan. Ei tule niin paljon virheitä ja purkamisia, kun ei tarvitse keskittyä katsomiseen, vaan voi kuunnella rauhassa mitä ympärillä tapahtuu 😊 

Heissulivei, Kikiliakii



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...