keskiviikko 9. helmikuuta 2022

Viluvarpaan unisukat ja muita uusia juttuja

 

Uusia juttuja

No moikka moi! Taas on vierähtänyt joku tovi siitä, kun olen tänne viimeksi kirjotellut. Olen "uusinut" tässä viimeisen viikon ajan omia neuleohjeita ja kirjoittanut uusia. 

Tein nimittäin yhden oivalluksen: Miksi nuo mun neuleohjeet eivät voisi ohjeiden lisäksi myös näyttää kivoilta?

No. Siinä ei kauan nokka tuhissut, kun olin jo taittanut taitto-ohjelmalla ensimmäiset ohjeet ja tykkäsin ainakin itse kovasti lopputuloksesta. Sen lisäksi, että nuo uudet ohjeet on selkeitä, on ne myös kivan näköisiä ja käytännöllisiä lukea 😊

Valitettavasti en voinut uusia kaikkia ohjeita, tämä uusi ulkoasu koskee siis nyt lähinnä mun tulevia ohjeita tästä eteenpäin 👍 


Viluvarpaan unisukat

Neuletyö 9 / 2022

Sitten asiaan. Tässä on yksi mun uusista sukkamalleista ja se on nimeltään Viluvarpaan unisukat. Idea tähän sukkamalliin lähti unikeonpäivästä, jota vietetään heinäkuussa. 

Siitä ajatus siirtyi seuraavaan ja siitä taas seuraavaan ja mulle tuli vaan mieleen, että mitä jos mä tekisinkin unisukat. 

Kuulun itse nimittäin niihin henkilöihin, jotka tykkäävät pitää villasukkia öisin jalassa. Kesät ja talvet. No. Melkein koko kesän, paitsi kovimmilla helteillä 😊 Niitä onkin ollut tässä muutaman vimpan vuoden aikana aika paljon.


Viikon neulesaldo

Tämän viikon neulesaldo on suorastaan surkea. Olen ollut niin kiinni läppärissä, että en ole ehtinyt neuloa vimpan viikon aikana muutamaa kerrosta enempää. 

Olen neulonut nämä unisukat Nalle -langoista. Jos olet herkkä villalle, niin suosittelen vaihtamaan langat toisiin. Kunhan niiden juoksevuus on suunnilleen sen 100 g = 260 m.

Kuulun itse niihin ihmisiin, jotka eivät ole niin herkkiä villalle. Tykkään siis pitää villasukkia ihan paljaalla jalallakin. Enkä vaan yksiä, vaan usein jopa kaksia sukkia päällekkäin 😄 Mulla on tosi kylmä kämppä ja sen nurkat vetää vietävästi varsinkin talvella. 

Onni on iso kasa villasukkia 💖




En malta olla laittamatta tähän alle nyt kuvaa mun uuden neuleohjeen ensimmäisestä sivusta. Tältä se nyt näyttää. On paljon helpompi näyttää joku asia, kun että yrittää selittää sitä tuhansin sanoin. Mulla on ainakin sellanen vika 😁 Ohje löytyy Lankajengistä.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tällä kertaa, Kikiliakii



2 kommenttia:

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...