keskiviikko 28. kesäkuuta 2023

Äidin kukkasukat postaus 3

 Neuletyö 14/2023

Vinksin vonksin puikot

Voi mun 2 mm sukkapuikkoni! 😄 Lupasin laittaa niistä tänne kuvan, kun olen saanut neulottua ekan kukkasukan valmiiksi. No. Kukkasukka on valmis ja tässä puikot nyt ovat, sinne tänne taipuneina. Täytyy sanoa, että tässä tapauksessa puikot ovat fine, vika on neulojassa. Mulla on neuloessa sen verran ronskit otteet. Silmukoiden vääntäminen mun neuletiheydellä vaatii vähän enemmän voimaa.

Onneksi nämä eivät olleet bambuiset, ne olisivat katkenneet jo aikoja sitten. Nämä metalliset voi taivutella vielä jotenkin suoriksi. Pitää varmaan naputella ne vasaralla, ennen kuin rupean neulomaan toista sukkaa 😄 Rankka harrastus tämä neulominen 😄 Taipuuko sulla koskaan puikot neuloessa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Mä olen tosiaan saanut nyt ekan äidin kukkasukan valmiiksi ja siitä tuli ihan kiva, vaikka itse sanonkin. Ainoa ongelma mikä tässä nyt on, on se, että kun mittasin jalkaterän, niin sukka on sen mukaan kokoa 35 😄 Äidin jalka on kokoa 38. Eihän nämä mitat nyt paljon heitä, vai mitä? 😁 Syytän tästä mun napakkaa käsialaa ja liian pieniä (2 mm) puikkoja. Mitäs vaihdoin 2,5 mm puikot niihin, vaikka mun vaistoni sanoi ihan selvästi, että sitä ei pidä mennä tekemään.

Olisin voinut neuloa jalkaterästä yksinkertaisesti pidemmän, mutta se jäi tekemättä. En muistanut mitata jalkaterää välillä. Neuloin sukkaa niin innoissani, etten ajatellut asiaa ennen kuin sukka oli valmis. Heh. Ja purkamaan en näitä enää rupea. Päätinkin laittaa nämä kaappiin jemmaan, ja antaa ne jollekin pienijalkaiselle ihmiselle lahjaksi 💚 Kyllä niitä joku vielä käyttää.

Nyt täytyy aloittaa toisen sukan tekeminen, vaikka rehellisesti sanottuna se ei innosta yhtään. Mulla tahtoo olla välillä sellainen toisen sukan syndrooma. Eli kyllästyn malliin ennen kuin saan molemmat sukat valmiiksi. Kirouksensa sekin.

Kikkajohanna



Keltainen Perfect Premium lanka on ostettu Lanka-Kaisa verkkokaupasta. On Novita Nallen vahvuista.


Äidin kukkasukat
Koko: 35
Puikot: 2 mm
Langat Socki Fine, 100 g = 425 m
Malli: Itse piirrelty ja suunniteltu
Ohje: Ei ole tulossa



8 kommenttia:

  1. 2 mm puikot ovat kyllä todella ohuet joten en ihmettele että puikot ovat vääntyneet. Tuttu tunne tuo, että innoissaan neuloo ja ei muista mitata, näin on käynyt itsellenikin. Joissain töissä yhden sukan syndrooma on isompi, toivottavasti kaunis sukka saa parin!

    Oon ajatellut Socki Finen olevan nallenvahvuista mutta ei näemmä olekaan, Saisikohan siitä kaksinkertaisena jotain neulotuksi niin ei tarvitsisi ohuilla puikoilla neuloa...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Socki Fine on ohuempaa lankaa kuin Nalle. Sitä voisi tosiaan kokeilla neuloa kaksinkertaisena, kävi nimittäin niin, että mä en jaksa neuloa siitä enää näitä kukkasukkia valmiiksi 🤔 Siirryin 7 Veikkaan 😊

      Poista
  2. Nämä on tosi kauniit, ja väriyhdistelmä hempeä. Minulla yleensä puikot 3 - 3,5mm, joten tuo Socki Fine tuntuu kovin ohuelta, olen joskus tilannut netistä, luulin sitä paksummaksi. Ne on sitten neulomatta.
    Sinä teet niin paljon ihania sukkia.
    Terveisin Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kokeilin näissä sukissa sinisiä sävyjä ja lopputulos on omasta mielestänikin ihan kiva :) Joo tuo Socki Fine on ohutta, vähän liian ohutta munkin makuun :) Lämmin kiitos sulle taas kommentista! <3

      Poista
  3. Todella nätit sukat tuli, mutta ymmärrän täysin, että sen toisen sukan valmiiksi saaminen on sitten ihan eri juttu. Mulla samaa ongelmaa. Olisi myös muutama Socki Fine kerä varastossa, mutta ei innosta niin ohuesta langasta tällä hetkellä tehdä. Ohuet puikot taipuu mullakin, paksummat ei niinkään. T. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Pidin tässä pari viikkoa pientä kesälomaa ja kävin moikkaamassa pojanpoikia <3 Nyt täällä taas. Joo, mulle tahtoo käydä välillä aina niin, että mä kyllästyn sukkamalliin jo ekan sukan neulomisen jälkeen ja sen parin neulominen tuntuu oikealta tervan juonnilta :) Siksi mulla varmaan vaihtuu sukkamallit niin usein, mitä neulon milloinkin :)

      Poista
  4. Upeat on nämäkin - pariin viime syksyiseen jätin kommentin, kun kolahtivat todella...
    ja saattavat saada jopa puikkoni naftaliinista irti!! Sun mottokin on ihan paras...
    "Melkein kaikkea pitää kokeilla kerran, ainakin neuloessa" :)
    Meikäläiseen sopii tuo päälause....
    Iloa eloosi ja kuluvaan kesään!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa <3 Lämmin kiitos sulle kommenteista <3 Kiva, että olet tykännyt mun sukista :) Kyllä, melkein kaikkea pitää kokeilla kerran on ihan hyvä motto elämässä :) Elämme täällä vaan kerran :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...