perjantai 7. heinäkuuta 2023

Ei tullut äidin kukkasukkia

Neuletyö 15/2023

Moikka! 

Niin siinä sitten kävi. Mä luovutin ja äidin kukkasukat siirtyivät paikkaan X odottelemaan, että mä teen ne toivon mukaan joskus vielä valmiiksi 😅 Mua ei ole vaan luotu neulomaan fingering-langoilla ja 2 mm puikoilla 👌 Mä yritin urheasti viimeiseen asti, mutta mun into ei riitä. Mä tykkään neuloa Novita Nallen tai 7 Veikan vahvuisilla langoilla ja 3-3,5 mm puikoilla ❤️ Niin se vaan menee. 

Sen voin tehdä, että mä neulon nuo langat pois kaksinkertaisina, niin voin käyttää neuleissa paksumpia puikkoja 😊 Kiitos kovasti vinkistä Sweets & Socks ❣️❣️ Just nyt mä olen pienellä minilomalla moikkaamassa pojanpoikia, mutta mä otin ennen lomalle lähtöä työn alle sukat perheen esikoiselle. Poikia on kolme, eli ajattelin neuloa kolme paria sukkia, ja jos innostun niin sitten vielä lisää 🥰 

Näissä kuvissa vilahtaa eka sukka. Se onkin varsin merihenkinen. Luulen tosin, että jotkut Pokemon sukat olisivat olleet mieluisammat. Voi miten ihanalta ja nopeelta tämä neulominen tuntuu 7 Veikasta ja 3,5 mm puikoilla! Lanka suorastaan liukuu vaan sormien välissä ja neulejälkikin on tosi tasainen. Tämä eka sukka valmistui vain parissa tunnissa. Täytyy sanoa, että mulla on ollut ikävä 7 veikkaa ja Nallea 😍 Onpa ihana palata niiden ääreen ❣️ 

Tässä yllä kuva kiilakavennuksista, niistäkin tuli tosi siistit mun tekemiksi. Mutta. Nyt mä jatkan lomailua vielä muutaman päivän. Kiitos ja kumarrus!


Kikkajohanna

 



4 kommenttia:

  1. Kiva että oli hyvä vinkki, vaikka harmi että sukka joutui odotustilaan. Toivottavasti näemme sen vielä valmiina jossain vaiheessa! Mulla on kyllä sama, ettei fingering lankoja ole täysin luotu mua varten, sukkiin ainakaan, nytkin lapsen sukka odottelee toista paria, odotellut jo tovin. Onneksi on olemassa paksummat langat ja niistä voikin jokainen valita mieluisan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli hyvä vinkki! Kiitos siitä vielä :) Onneksi on paksumpia lankoja kuin Socki Fine :)

      Poista
  2. Ei ole ohuet langat minuakaan varten. Niitähän saa tikuttaa iät ja ajat ennen kuin tulee valmista. Kivasti olet kirjaillut kirjaimen sukan varteen ja muutenkin kivan väriset sukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Mun miniloma on nyt pidetty. Kyllä, ohuilla langoilla on puolensa ja puolensa. Tikutettavaa riittää aivan valtavasti, mutta toisaalta, kun piirtelee kaavioita sukkiin on niitä helpompi piirrellä, kun sukassa on enemmän tilaa eli silmukoita :) ...Kiitos, tuo A-kirjaimen piirtelin alunperin mun perintöpeittoprojektia varten :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...