lauantai 15. heinäkuuta 2023

Pojanpojan Suomisukat

Neuletyö 16/2023

Heissulivei! 

Nyt hyppään viimekertaisesta vakavasta asiasta ihan toiseen. Nyt on mummi nimittäin hutiloinut pahemman kerran. Pojan nuorimmainen poika esitti mulle joskus maaliskuussa (?) sukkatoiveen, kun hän oli käymässä mun luona. Hän toivoi sinivalkoisia Suomisukkia ja valitsi niihin itse langat huolella mun pohjattomasta lankavarastosta 💗 Laitoin näpsäkkänä tätinä langat talteen ja lupasin neuloa sukat.

Tuosta pyynnöstä on kulunut nyt kolmisen kuukautta ja pojanpoika on odottanut sitkeästi mummin tekemiä sukkia. Kun kävin viikko sitten minilomalla poikani luona, perheen kuopus kysyi minulta, joko sukat ovat valmiit 😔 Sepä riipaisi mummin sydäntä. Olin neulejumin kourissa unohtanut koko jutun. Tämä pyyntö kun on niitä tärkeimpiä toiveita, joita mummit voivat saada, vai mitä 💗💗

Eipä siinä auttanut muu, kuin ottaa sydän karrella puikot esiin, ja ruveta tekemään sitkeälle pikkumiehelle hänen toiveidensa mukaisia sukkia. Sainkin ekat sukat äsken valmiiksi. Malli on omaa tuotantoa ja mun versio Suomisukista. Lankoina näissä on 7 Veikat ja puikot ovat kokoa 3,5 mm. 

Nämä oli tosi nopsa neuloa ja pystyraitojen ansiosta näistä tuli tosi tosi lämpimät. Nyt mulla on suunnitelmissa neuloa pojanpojalle vielä toiset samalla mallilla. Ajattelin käyttää toisissa sukissa oikeita Suomenlipun värejä eli kirkkaansinistä ja valkoista lankaa. Tätä väriä ei saa mun käsittääkseni tällä hetkellä kaupoista.

Arvatkaapa muuten mitä tämä mummi osti itselleen muistoksi minilomalta 😄 No tällaiset sitruunasukat ja ihan K-Kaupasta ne löytyivät eurolla. Ne olivat minusta niin päheet, että ajattelin kehdata käyttää niitä myös ihmisten ilmoilla. Tämä ”uhkaus” pääsikin heti testiin, kun poika käytti kotimatkalla Prismassa. Kyllä mulla meinasi tulla vellit housuun, kun mä kävelin kaupassa nämä jalassa 😄 Ihmiset tuijottelivat pitkään ja miettivät mikä hippiäinen tuokin on.  Tai sitten minusta vaan tuntui siltä 😁

Loppu kuitenkin hyvin, kaikki hyvin, selvisin kauppareissusta. Toista kertaa edes minä en kehtaa näitä sukkia laittaa jalkaan julkisille paikoille, mutta kotona aion niitä kyllä käyttää. On ne sen verran mageet. Lupailin laittaa näihin pojanpojan Suomisukkiin ohjeen tänne blogiin. Laitan sen parin päivän kuluessa.

Kikkajohanna


6 kommenttia:

  1. Se on kyllä pyynnöistä parhain kun lapsi tai lapsenlapsi pyytää tekemään sukkia. Mulla oli ne pokemon lapaset, joita oma lapsi pyysi monesti ja aina jotenkin en ehtinyt, mutta sitten vain otin ne työn alle. Nyt ehkä niihin voisi sukatkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se on ihan parasta <3 Mä lupasin neuloa pojalle Sandels sukat jouluksi ja heinäkuussa mennään jo. Harmittaa etten ole saanut sitä aikaiseksi, mutta ehkäpä syksyllä sitten.

      Poista
  2. Ei tässä menekkään enää kauan kun on villasukka-aika taas.Hyvä olla valmiina.Ihan kivat nuo sitruunasukat ja ei kun käyttöön. Sinusta on varmaan vaan tuntunut että kaikki tuijottaa ja mitä sitten vaikka tuijottaisikin. Ei ne siitä kulu. Minulla on mustat haaremihousut joissa on sitruunakuvio enkä yhtään arkaile, minä ylisatakiloinen mummeli, käyttää niitä julkisesti. Kehuja vaan on tullut 😁

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vaan, villasukka-aika ja neulesesonki lähestyy pikku hiljaa :) Täytyy kerätä vähän rohkeutta, että kehtaan laittaa nuo sitruunasukat jalkaan ihmisten ilmoille, kotona olen niitä jo käyttänyt :)

      Poista
  3. No on kyllä ihana ja tärkeä toive... mutta armollinen itsellesi ole, ei vaan aina muista kaikkea ja ilahduttaa taatusti myöhemminkin. Kyllä onkin upeat Suomi-sukat ja struunat jalkaan jatkossakin...
    Minäkin olen kuin mikäkin papukaija värikkäinen vaatteineni - minusta elossa on ihan tarpeeksi harmautta ja mustavalkoisuutta... ihanaahan se vaan on, että on joskus joillain muillakin jotakin katsottavaa, kuin vain kännykkään (ja omaan napaan) tuijottamista!! Pidetään siis värit elämässä ja annetaan niiden loistaa omaksi muidenkin Iloksi/Ihmetykseksi!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kyllä vaan, lasten ja lastenlasten toiveet ovat aivan ihania <3 Tuossapa onkin se syy, miksi mä käytän niin paljon värejä mun sukissa: Tässä elämässä on niin paljon harmautta ja surua, että värikkäät sukat tuovat siihen vähän vastapainoa :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...