lauantai 29. heinäkuuta 2023

Polttarisukat 1

Heinäkuun vimppa postaus, neuletyö 18/2023

Pitsiä ja silkkinauhaa

Heips! Mulla on nyt eka oma uusi sukkamalli pitkän neljän kuukauden tauon jälkeen vihdoinkin puikoilla. Idea näihin sukkiin tuli omassa elämässä olevasta varsin ajankohtaisesta asiasta. Mun tytär menee naimisiin ja minusta tulee vihdoinkin anoppi 😊 Tämä anopin homma menee onneksi jo jonkinlaisella rutiinilla, kun kyseessä on jo toiset häät meidän perheessä.

Aiheena näissä sukissa on polttarit, vaikka alun perin mulla oli ihan toisenlaiset suunnitelmat. Eka suunnitelma oli nimittäin suunnitella sukat hääparille tyttären toiveesta. Se työ on junnannut mulla paikoillaan jo pitkään, koska se on mun kenties tärkein sukkamallini, jota on pyydetty. Ja mä haluan suunnitella sukista tietty mahdollisimman kauniit & täydelliset.

Jostain syystä mun ajatukset muuttuivat kesken suunnittelun, mutta onneksi mulla on vielä reilusti aikaa suunnitella myös nuo alkuperäiset sukat valmiiksi ennen juhlapäivää. Näiden polttarisukkien lopputulos onkin monimutkaisen ja pitkän ajatustyön tulos, josta olen nyt jopa vähän ylpeä. Liekkö tuon pitkän tauon ansiota, mutta näissä sukissa kuviot vaan löysivät oman paikkansa tosi tosi helposti.

Olen itse ylpeä näissä sukissa sukan takaosasta, joka on nätti, katsoi sitä mistä suunnasta vaan. Myös kiilakavennuksista tuli tosi siistit sen enempää kiukuttelematta 😊 Mä olen tosi iloinen tästä onnistumisesta, se on nimittäin se juttu, miksi omia sukkamalleja on niin mukava suunnitella. Onnistumisen tunne on se suurin ilo, palkinto ja motivaattori tässä hommassa. Ei todellakaan maine tai mammona.

Mitä sukasta sitten löytyy. No, sukan takaosassa on sydänkuvioista ”pitsiä” ja sukan edessä menee nyörit rusetteineen. Sydämen muotoiset keltaiset napit sukan etupuolella viimeistelevät sukat. Jalkapohjaan neuloin tekstin: sexy, sexy, sexy ja sexy, sillä kukapa alttarille asteleva ei haluaisi tuntea itseään kauniiksi? Sen tunnustan, että alun perin teksti oli vähän erilainen, mutta sitten yksinkertaistin sen yhteen sanaan.

Tältä nämä huvittavan ”hauskat” polttarisukat mun mielikuvituksissa näyttävät, en tiedä sitä sitten, miltä ne näyttävät toisten silmissä. Olisin voinut toteuttaa pitsiosuudet tietty pitsineuleena, mutta mun juttuna on neuloa ja suunnitella vaan kirjoneuleita. Lukuun ottamatta jotain muurahaisen polkua tai valepalmikkoa. Sellaista tosi iisiä ja helppoa.

Kikkajohanna 




6 kommenttia:

  1. Hei !
    Minusta nämä on oikein kauniit ja kivat.
    Terveisin Marika

    VastaaPoista
  2. Nämä ovat kyllä hienot sukat. Lila-musta väriyhdistelmä on kaunis ja siihen pieni ripaus keltaista viimeistelee kauniin vaikutelman. -Maarit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maarit :) Mietin itse ensin tuota väriyhdistelmää, että onko liian "raju", mutta ihan hyvin se sopii näihin sukkiin sittenkin :)

      Poista
  3. Viimisen päälle polttarisukat!😍👍Nämähän minulla olisi pitänyt olla jalassa polttareissani😊 Ja tuo on niin totta, että joskus ne suunnittelemat sukat vain onnistuvat kertaheitolla sen kummemmin kiukuttelematta ja kun jokin kohta onnistuu todella hyvin, on se kaiken työn arvoista. Ja juurikin tämän homman juju🩷t. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Irkku ja onnea teille vielä kerran! :) Kyllä, näissä sukissa kaikki vaan loksahteli paikoilleen, kun mä piirsin näihin kaaviot ja se on se juttu :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...