maanantai 26. kesäkuuta 2023

Äidin kukkasukat postaus 2

Neuletyö 14/2023

Ei tullut jussisukkia näistä

Nyt täytyy sanoa, että ei saanut äiti tänä vuonna sukkia äitienpäiväksi, eikä myöskään juhannukseksi, vaikka yritys oli kova 😎 Syyllinenkin on täällä läppärin näytön toisella puolella 😁 Mua on vaivannut koko kevään ja alkukesän aikamoinen neulejumi, ja olen saanut vasta nyt viriteltyä sukkapuikot kuntoon neulomista varten.

Täytyy sanoa myös, että onpa kyllä aikamoista hommaa nitkutella 2 mm puikoilla sukkia, kun ottaa huomioon, että olen tottunut käyttämään vähintään 3 mm puikkoja, ja lankakin on ollut lähes aina Nallen vahvuista 😏 Kunhan saan puikot irti työstä, nappaan noista onnettomista puikoista kuvan tänne.

Ne ovat taipuneet nimittäin niin pahasti sinne ja tänne, että ei mitään määrää 😄 Onneksi ne ovat metalliset, puiset puikot olisin katkonut jo aikoja sitten. Otin tänään härkää sarvista ja neuloin ekaan sukkaan kiilat ja jonkin verran jalkaterää. Käsiala on ollut tiukkaa verrattuna aiempaan. Mulla oli näissä sukissa peräti kolmen viikon tauko. 

Käykö sulle koskaan niin, että jos pidät jonkun sukan neulomisessa pidemmän tauon, niin sun käsiala muuttuu, kun jatkat taas sukan neulomista? 😊 Neulot vähän tiukempaa tai löysempää. Mulle kävi näiden sukkien kanssa niin. Sukan varsi on neulottu paljon löysempään kuin jalkaterä.

Mä ajattelen, että tämä ei ole kovinkaan tavatonta. Muillekin käy samalla tavalla. En usko siis olevani vaivani kanssa yksin. Nyt jatkan tämän kukkasukan neulomista, vaikka tämän tädin lisäksi hikoilevat myös sormet ja neule on jumittunut keskelle puikkoa.

Kikkajohanna



4 kommenttia:

  1. Oon ajatellut yhdestä huivista että teen sen synttärilahjaksi, joululahjaksi, äitienpäivälahjaksi... Noh, nyt purin sen, koska teenkin sen eri langasta. Katsotaan, minkä vuoden lahja se sitten lopulta on :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D No. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, kuten näiden minunkin sukkien kanssa varmaan käy :D

      Poista
  2. Onpa kaunis malli, mutta varmasti hyvin työteliäs. Minua ei saisi tarttumaan noin ohkaisiin puikkoihin, semmoisten kanssahan menee ikä ja terveys. Mitä paksummat sitä paremmat. 😅

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan tottta! Ikä ja terveys menee, en tykkää itsekään näin ohuista puikoista. Mun ongelma on vaan se, että mulla on tätä ohutta lankaa kaapissa ainakin 30 kerää ja ne pitäisi käyttää jotenkin pois :P

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...