maanantai 25. joulukuuta 2023

JOULULAHJOJA

Hou hou!

Täällä yritetään selvitä jouluaaton ruokaähkystä. Onneksi on vielä muutama päivä aikaa levätä ja nauttia kerran vuodessa pidettävästä juhlasta. Kävikö täällä joulupukki. Joo kävi se, tai oikeastaan lahjat oli jätetty ulko-oven pieleen. Sain tänä vuonna lahjaksi ylisuuren pörröisen ja pehmeän valkoisen hupparin. Sellaisen, jotka ovat tänä talvena se juttu.

Sen lisäksi pukki toi minulle jotain aivan ihanaa! Kahdet kirjoneulelapaset ja Hento kämmekkäät. En voi tietenkään tietää, kuka pukkia oli auttanut tässä asiassa, mutta minulla on omat epäilykseni siitä. Oli niin tai näin, niin minusta itsetehdyt lahjat ovat niitä parhaita!

Harmi vaan, että saan niitä tosi harvoin. Ihmiset olettavat jostain syystä, että en välitä itsetehdyistä lahjoista, koska neulon niin paljon. Voi miten väärässä he ovat. Otan vastaan itseneulottuja lahjoja aina! Olen niin hätäinen, etten innostu tekemään itselleni mitään, vaikka aikaa olisi. Onneksi äitejä on olemassa.

Näiden viininpunaisten Hento kämmekkäiden ohje on Maarit O. Design tuotantoa, eli ne on suunnitellut @sweetsandsocks. Olen odottanut pari kuukautta, että äiti ehtii neuloa ne minulle ja nyt olen suorastaan ihastunut malliin. Miksi juuri äiti? Siksi, että en itse neulo pitsineuleita, ja hän on taas vallan ihastunut niihin. Meillä on sopimus. Minä neulon kirjoneuleet, ja hän pitsineuleet.

Palmikkoneuleista tappelemme, kumpi ne saa neuloa. Ei nyt sentään. Kyllä tänne maailmaan palmikoita mahtuu. Nyt rupean kokoamaan joka vuotista Mitä tuli neulottua analyysia ja käyn vähän läpi vuoden aikana tapahtuneita juttua. Kuullaan taas!


Kikkajohanna



4 kommenttia:

  1. Voi kiitos paljon maininnoista ja ohjeideni ostamisesta! ❤ Kauniit nuo molemmat violetit lapaset!
    Se on hyvä diili se että toinen tekee tietyt neuleet ja toinen toiset. Meillä oli mun äidin kanssa joskus niin että se neuloi meidän lapselle paidat kun itse en ehtinyt tai en neulo paljon paitoja.

    Se on jännä oletus että kun neuloo niin ei tarvitse neulottuja juttuja. Tosin mä saatan välillä ottaa lahjalaatikosta itelle sukkia jos on joku mieluinen väri tai malli tai yllättävä tarve mutta harvemmin myöskään neulon itelle ellen oo päättänyt että nämä tulee itelle. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka, ilo on kokonaan mun puolella!! Kauniita ohjeita on mukava ostaa ja totta kai kunnia mallista kuuluu aina sen suunnittelijalle!! <3 Joo, meillä on jaettu nämä neulomiset äidin kanssa pieni pilke silmäkulmassa kahteen osaan :) Jos mä päätän, että teen itselleni villasukat, mulle käy yleensä niin, että jos sukat onnistuu, niin annan ne jollekin lahjaksi :D

      Poista
  2. No olipas hieno homma, että sait itsetehtyjä lahjoja ja vielä Maaritin suunnittelemat ja äidin tekemät👍❤️ Minäkin ostin vähän joka toiselle kummilapselle ja omillekin lapsille nuo vilttihupparit ja taisivat kaikki niistä tykätä. Sen verran niitä on pidetty😁 t. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, nämä Hento-kämmekkäät on tosi nätit kädessä, hyvän malliset ja lämpimät <3 Mä olen myös tykännyt tästä vilttihupparista ihan hitosti, se on ollut jouluaatosta lähtien mulla joka päivä päällä :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...