sunnuntai 24. joulukuuta 2023

VÄHÄN ERILAINEN JOULU

Mukavaa aattoa!

Jos olet ihmetellyt, miksei minusta kuulu mitään, niin sairastuin kuusi viikkoa sitten sitkeään flunssaan. Minulle tuli ensin nuha ja järjettömän kova yskä. Tätä yskimistä ja rykimistä kesti kolme viikkoa, jonka jälkeen flunssa alkoi parantua. Sitten nämä onnettomat oireet palasivat takaisin.

Kun kävin torstaina kolmannen kerran päivystyksessä, minulla todettiin samaan aikaan keuhkoputkentulehdus ja poskiontelontulehdus. Sain niihin lääkkeet ja olen yrittänyt hoitaa itseäni nyt kuntoon. Olen ollut kuuden viikon ajan kuin jyrän alle jäänyt lätty. Joka paikkaan koskee ja kolottaa, enkä ole jaksanut somettaa tai tarttua sukkapuikkoihin.

Minun piti lähteä alun perin viettämään joulua pojan perheen luokse, mutta peruin sen ja päätin jäädä kotiin, koska olen kipeä. Harmittaa kovasti, mutta minkä sille voi? Kaksi jälkitautia samaan aikaan riittää minulle. Koska en voi viettää joulua tänä vuonna läheisteni kanssa, laadin laihan suunnitelman B.

Aion pedata sohvalle lämpimän ja mukavan sairastelusopukan, jonne voin kääriytyä jouluna lämpimän ja pehmeän peiton alle. En aio myöskään laittaa päälleni joulun pyhinä mitään epämukavan virallista, vaan tassutella kotosalla mukava yöpuku päällä ja jouluvillasukat jalassa.

Aion myös katsella telkkarista jouluisia ohjelmia ja syödä hyvällä omalla tunnolla suklaata, pipareita ja juoda gallonan kuumaa glögiä. Menee se joulu näinkin. Neule-elämää ei juuri ole ollut. Sain tänä vuonna aikaiseksi yhden pehmeän joulupaketin. Neuloin ystävälle vaaleanharmaat valepalmikkosäärystimet ja se oli siinä.


Mitä ihaninta, lämpimintä, lumisinta ja leppoisinta joulua juuri sinulle! 😊

Kikkajohanna





4 kommenttia:

  1. Voi ei, onpa kurjaa että on noin pitkä sairastelukierre. Tuo plan b ei kuulosta yhtään pahalta vaikka toki ymmärrän että harmittaa ettei pääse läheisten luo. On ainakin todella kauniit joulusukat!

    Välillä sitä tässä lapsiperherumbassa nimittäin toivois että vois majottua sohvalle lankojen kera eikä noista 12 tuntiin... 😆😀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuh, kyllä se vetää voimat aika vähiin, kun koko ajan on kipeä. Mulla on ruuhkavuodet jo ohi, mutta muistan kuinka nousin jossain vaiheessa aamuisin jo kello 5 neulomaan, että ehdin neuloa vähän aikaa ennen töihin menoa :D Auts!

      Poista
  2. Voi surkeus näiden tautien kanssa! Täällä on ollut vähän samanlaiset tunnelmat, kun ensin sairastin koronan ja sitten vielä vähän siitä toivuttuani sairastin influenssan. Paranemistsempit sinulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Voi surkeus tosiaan. Lämmin kiitos tsempeistä! :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...