sunnuntai 3. lokakuuta 2021

Ninjagot - sallitun rajamailla

 Neuletyö 39 / 2021

Se on taas sunnuntai ja syksy hehkuu väreissään. Minulla on tänään mukava fiilis. Nukuin viime yön valvoskelematta ja se jos joku on minun elämässäni luksusta 💗 Nyt minun on hyvä olla. Neulerintamalla tämän mummin sukkaputki sen kuin jatkuu, olen saanut neulottua nyt keskimmäisen pojanpojan sukat valmiiksi.

Ensimmäiset olivat nuo Brum brum -sukat ja toiset ovat nämä Ninjago -sukat. En aio julkaista näistä nyt kuvia Instassa tai muuallakaan somessa, tämä juttu jääköön vain tänne blogiin. Nämä rekisteröidyt tavaramerkit kun ovat nimittäin ihan oma juttunsa. Näitä ei saisi tehdä, saatikka sitten jakaa minnekään tai myydä.

Teen kuitenkin nyt poikkeuksen poikkeuksen ja laitan näistä sukista tänne muutaman kuvan, koska ne ovat niin kivat. Minulla harvemmin onnistuvat sukkakuvat näin hyvin. Olen ymmärtänyt itse tämän tunteita nostattavan tavaramerkkiasian näin:

Jos neulot vaikka villasukat jollain tunnetulla logolla, voit neuloa näitä sukkia muutaman parin, mutta vain yksityiskäyttöön ja raha ei saa vaihtaa omistajaa. Kuvien julkaisu näistä sukista on somessa periaatteessa kielletty. No.

Minun tapauksessani nämä sukat tulevat nyt vain yksityiskäyttöön, teen näitä Ninjagoja vain tämän parin, eikä raha todellakaan vaihda omistajaa. Näiden kuvien julkaisu täällä taas on siellä sallitun rajamailla, jota olen päättänyt nyt tietoisesti uhmata. Anteeksi siis tämä.


Mistä sitten löysin tämän Ninjagon kuvan. No. Sieltä Pinterestistä, jota en käytä juuri koskaan. Siihenkin minulla on perustellut syyni, miksen käytä sitä. Jokainen voi miettiä itse, miksi näin on.


Nämä sukat on neulottu Nallesta ja puikoilla 3 mm. Ninjagojen kuvat olen ommellut sukkiin silmukoita jäljentäen. Kun mietin, miten pääsisin tuossa silmukoimisessa helpoimmalla, keksin että neulon sukat samalla värillä kuin Ninjagokin on. Näin minun ei tarvinnut silmukoida Ninjagosta sukkaan kuin sen ääriviivat ja nuo jotkut puukapulat sen selkään 😊

Sen lisäksi, että tämä säästi minulta työtä, neule jäi joustavaksi eikä silmukointien kohdalle tullut tönkköä kohtaa. Olen lukenut jostain, että kun silmukoi jotain kuvaa sukkaan, silmukointien väliin pitäisi jättääkin pelkkää neuletta juuri tämän takia. Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista, mutta näissä se onnistui 😊

Seuraavaksi ajattelin uhmata toista tavaramerkkiä eli neuloa vanhimmalle pojanpojalle yhdet Pokemon -sukat. Hän kun rakastaa Pokemon Go:n pelaamista ja Pokemoneja muutenkin. Katsotaan laitanko niistä kuvia tänne blogiin vaiko en. Ne minulla tulevat olemaan kuitenkin puikoilla tässä seuraavien päivien ajan.

Pus pus sulle, Kikiliakii 😊




2 kommenttia:

  1. Kyllä näyttää hienolta Ninjago_sikat. Täälläkin on mummi,jonka porukassa yksi pieni tykkää Ninjagoista.

    VastaaPoista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...