sunnuntai 19. helmikuuta 2023

Lankahamsterin sukat

 Neuletyö 2023 - ties kuinka mones lienee

Heippa! 

Tässäpä nämä vihdoinkin on, mun ihka omat ja itse suunnitellut Lankamasterin sukat. Täällä teille jutteleekin näiden sukkien uusi onnellinen omistaja. Koska mä olen tunnustanut nyt julkisesti, että mä olen lankahamsteri, niin tarviihan lankahamsteri tietysti omat sukat! Vai mitä 😄

Tämä sukkaidea sai alkunsa siitä mulle jo aiemmin esitetystä kysymyksestä, että mitä käsityöt mulle merkitsee. Kun mä mietin taas tätä asiaa, niin yksi juttu johti toiseen ja tällä kertaa mä löysinkin itseni läppärin ääreltä piirtelemässä sukkiin lankalenkkejä.

Tämä sukkamalli syntyikin piirustuspöydällä aika nopsaan, tulihan sukkien aihe suoraan mun sydämestä. Muuten sukkien ja ohjeen tekoon kuluikin kuukauden päivät, ennekuin mä saatoin sanoa, että nyt ne on valmiit. Mulla on sellanen tapa suunnitella sukkia, että tuo malli muuttuu ja kehittyy lopulliseen muotoonsa siihen asti, kunnes viimeinenkin silmukka on neulottu.

Mun suunnitelmat voi siis muuttua matkan varrella moneen kertaan, kun mä kehittelen uutta mallia. Mä tiedän, että keskeneräisistä töistä ei kannattaisi kuvia someen laitella, mutta niin mä olen tehnyt. Minusta on kiva kertoilla myös sukkien suunnitteluprosessista jotain, sillä ei se niin helppoa aina ole.

Näiden mallien eteen tulee nähtyä tosi paljon vaivaa. Mä tiedän senkin, että mun uskottavuus kärsii tästä, sillä mä olen kirjotellut tänne blogiin myös neulemokistani. Joku voikin ajatella, että millasiahan ohjeita mulla on, kun sukat on menneet noin pieleen. Se ohje ei voi olla kyllä hyvä.

Noh. Vaikkei se tuliskaan esiin näissä mun postauksissa, niin kyllä mä koeneulotutan joka ikisen sukkamallin ja korjaan sekä fiilaan ohjeet vimpan päälle kuntoon, ennen kuin mä laitan ne eteenpäin. Mä pyrin siihen, kuten kaikki muutkin, että sukat on nätit ja ohje on mahdollisimman selkeä ja virheetön.

Muttapa mutta. Nyt multa jäi kertomatta tämän sukkamallin suunnitteluprosessista. Siitä olisi ollut paljon kerrottavaa. Mä en viitsi kirjotella tänne blogiin kauhean pitkiä postauksia, että niitä jaksaa lukea. Ehkäpä mä palaan näihin sukkiin vielä joskus uudestaan 😊

Kikkajohanna

P.S. Valitan taas huonoja kuvia. Nämä sukat on kuvattu mun turvonneissa jaloissa ja siksi sukka näyttää kiristävän hiukan. Kun koeneuloja neuloi sukat, niin niistä tuli tosi passelit normaaliin jalkaan 😊


Lankahamsterin sukat

Koko: 38-39

Puikot: 3 mm tai käsialan mukaan

Lankoina: Novita Nalle

Langanmenekki: noin 120 g

Suunnittelija: minä itse

Ohje: lankajengi.fi neuleohjekauppa




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...