tiistai 21. helmikuuta 2023

Näin lankahamsterin sukat syntyivät

 Neuletyö 8/2023

No heissan!

Mä aattelin kertoilla tänään näistä Lankahamsterin sukista, kun se jäi viimeksi vähän niin kuin tekemättä 😁 Tässäpä siis kuvia näiden sukkien eri vaiheista ennen niiden lopullista muotoa. Tässä alla näkyykin sukan varsi.

Mä piirsin sukan varteen tämmösen ukkelin (tai akkelin) pään, jolla on isot sydämet silmissä. Mä en yrittänyt piirtää alun perin tähän hymiötä, mutta siltä se nyt vähän näyttää 😍Mun mielestä tämä ukkeliakkeli kuvaa tosi hyvin ainakin mun omia fiiliksiä, kun mä nään, saan tai ostan uusia lankoja. Se on nimittäin usein ihastusta ensi silmäyksellä 😉  

Pääkuviona tässä sukassa toistuu lankalenkkien kuvat, jotka kiertää sukan ympäri. Mä en lisännyt kauheasti muita kuvia sukkaan sen takia, että se jäisi vähän rauhallisemmaksi. Nyt kun mä ajattelen asiaa, niin voihan nuo lankalenkit kuvata ihan hyvin neuleen pintaakin 😊

Jalkaterässä nämä lankalenkit jatkuu. Mä lisäsin jalkaterän päälle kuitenkin kolme sydäntä. Samasta syystä, kuin mä piirsin sukkaan tuon ukkeliakkelinkin pään: Ne kuvaa edelleenkin mun suurta ihastusta lankoihin ja neulomiseen 😍

Varren joustimen, kantapään ja sukan kärjen mä neuloin pohjavärillä siksi, että sekin rauhottaisi sukkaa vähän vielä lisää, eikä siitä tulisi niin levottoman näkönen. Mun mielestä tämä sukka ei tarvitse enempää happeninkia 😊 

Tässäpä alla on kuva ekasta valmiista sukasta 💗Suurin osa ukkeliakkelin päästä ja jalkaterän sydämistä on neulottu, mutta niihin jäi muutamia silmukoitavia kohtia. Mä suunnittelin kuitenkin kuvat niin, että noita silmukoitavia kohtia tulisi mahdollisimman vähän. Eikä niitä paljon siinä olekaan.

Mun mielestä tästä sukasta tuli tosi kiva näin, mutta kuten mulla on vähän tapana, mä kokeilin miltä sukka näyttää, jos ukkeliakkelin silmät ja suun silmukoisi punaisella langalla. No ei paha. Tosin mun omasta mielestä tuo liila ja punainen ei oikein sovi yhteen.

No. Nämä sukat on harjoittelukappale ja tuli mun omaan käyttöön kotisukiksi. Kun mä sain kuvattua sukat niin mä jätin ne heti jalkaan ja nyt ne lämmitteleekin sitten mun kylmiä varpaita. Mulla on nyt kolmet uudet sukat ihan mulle itselle 💗

Kikkajohanna





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...