sunnuntai 14. tammikuuta 2024

LUMIKEIJULAPASTEN TARINA

 NEULE 2/2024

Heissan!

Nyt kun nostalgia juttusarja (huh) on taputeltu valmiiksi, on aika palata ajassa tähän hetkeen ja käydä läpi tammikuun neulesaldoa. Minulla on täällä valmiina jo vaikka mitä. Jos tarkkoja ollaan, niin teen jo viidettä neuletyötä. Siis apua. 


Koska julkaisin Lumikeijulapasten ohjeen täällä, ajattelin aloittaa juttuni niistä. Kaikki alkoi siitä, kun halusin ottaa osaa tänä vuonna @sweetsandsocks järjestämään lapasboksiin 💖 Se on boksi, johon neulotaan aiheen mukaan joka kuukausi yhdet lapaset. Tammikuun aiheena on talvi.


Väreiksi valitsin lapasiin valkoisen ja vaaleansinisen, kuten talveen sopii, ja kuten tammikuun vinkkinä haasteessa oli. Koska en ole neulonut lapasia pitkään aikaan, päätin aloittaa yksinkertaisesta peruslapasesta aukkopeukalolla ja jos se onnistuu, niin sen jälkeen kokeilen kiilapeukaloa. Lapasten aiheen keksin piirrellessä. Yritin alun perin piirtää lapaseen enkeliä, mutta koska taitoni eivät taipuneet ihan enkelin kaapuun, piirtelin hahmolle mekon ja jalat, ja ristin sen keijuksi.


Uskot sen tai et, niin tämä keiju on kokonaan omaa käsialaani alusta loppuun asti. En tiedä miten se niin hyvin onnistui, vahingossa sattu varmaan 😄 Kuten olen joskus kertonut, en käytä Pinterestiä käytännössä ollenkaan. Minulla on siihen sellainen viharakkaus suhde. Olen käynyt piipahtamassa siellä varmaan joskus vuosi sitten, jos oikein muistan.


Asiasta toiseen. Juttelin toissa päivänä tyttären kanssa puhelimessa ja hän kumosi neulekieltoni! Tytär kielsi pari vuotta sitten minua tekemästä hänelle sukkia, koska hänellä on kaapissa neulomiani uusia villasukkia parin muovikassillisen verran. Kun meille tuli puhetta sukista, hän sanoi, että neulekielto on peruttu nyt osittain, voin tehdä hänelle yhdet uudet sukat vuodessa! 😄 Se on kuulemma sopiva määrä.


Minulla rupesi heti syyhyämään sormet, mutta. Millaiset sukat sitä oikein neuloisi, jos vuoden aikana saisi neuloa vain yhdet sukat? Hitsi. Onpa kyllä tosi vaikea kysymys. Voi olla, että jos oikeasti joutuisin tyytymään yhden sukkaparin neulomiseen vuodessa, neuloisin varmaan kirjoneuleena jonkun ylisuuren kokovartalosukan, että siinä riittäisi tekemistä koko vuodeksi 😄


Hei hmm! Keksin ihan just, miten voin kiertää tyttären minulle antamaa neulekieltoa! Tytär kielsi neulomasta sukkia, mutta! Miten on lapasten laita? Sitä ei ole kielletty ☝ Heh heh, kivaa sunnuntaita sulle 😊

Kikkajohanna





2 kommenttia:

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...