lauantai 28. tammikuuta 2023

70-luku ja viidenkympin villitys

 Neule 4/2023

Rakkautta ja rauhaa sun tähän päivään,

eli love and peace! Tänään mä ajattelin jutella jotain sulle näistä 60/70-luvun hippisukista, jotka mä suunnittelin joskus marras-joulukuussa. Kuten mä olen varmaan jo kertonutkin, niin mulle tulee tänä vuonna mittariin 50 vuotta. Mä olen siis 70-luvun lapsia. Siinä onkin varmaan syy siihen, miksi mä rupesin tämmösiä sukkia suunnittelemaan.

Mikä lie viidenkympin villityksen sivutuote? Mä olen nimittäin odotellut, milloin se alkaa ja mitä mä tulen tekemään 😁 Kavereiden villityksiä sivusta seuranneena mua suorastaan vähän jopa hirvittää mun omat viisikymppiset. Että mitä mä keksin. Vai onko se sitten jo alkanut, siihen en osaa nyt vastata. Ehkä mä tajuan sitten jälkeenpäin, että mitä sitä tuli taas tehtyä 😄

Vaikeita värivalintoja

Mä en ole itse mikään kukkahattutäti ainakaan omasta mielestäni, mutta mä tunnustan olevani salaa kuitenkin sydämeltäni jonkin sortin pikku kapinoitsija. Ainakin joskus 😉 Siitäpä se idea tähän sukkamalliin sitten syntyikin. Mä en muista itse 70-luvusta paljonkaan, mutta joku saattaa muistaa tuolta ajalta paksupohjaiset korkokengät, leveät lahkeet ja suuret paksusankaiset silmälasit.

Mä olen nähnyt näistä jutuista lähinnä vaan kuvia. Kun mä rupesin miettimään näihin sukkiin sopivia värejä, mä etsin niihin inspiraatiota ensin netistä googlettamalla 70-luvun. Sieltä löytyikin kuvia erilaisista sen ajan väriyhdistelmistä. Mä en kuitenkaan osannut valita niistä ensin yhtäkään. Yleensä mulla ei tällasia ongelmia ole, mutta nyt noiden värien valinta tökki oikein kunnolla.

Mä neuloin tämän sukan pariin kertaan eri värisenä. Enkä mä ollut niiden väreihin tyytyväinen. Lopulta mä sitten hermostuin ja vedin herneet nenään. Itselleni hermostuin. No. Mä nappasin lopulta hyllystä ekat värit mitkä käteen sattui and that’s it. Niinpä nämä retrohenkiset sukat on nyt oranssi keltaiset. Varsinaiset oman elämänsä juppihippisukat :D

Kikkajohanna

Sweet 70’s

Koko 38-39
Silmukoita puikolla jalkaterässä 15
Langat Novita Nalle
Langanmenekki noin 130 g
Suunnittelija Mie itte
Ohje Lankajengi neuleohjekauppa



  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...