maanantai 21. elokuuta 2023

Nörttisukat ohje tulossa

 Neuletyö 22/2023

Kaikenlaista sekalaista

Tilkun talkun, kilkun kalkun, puikot kilisee. Täällä valmistuvat pikkuhiljaa Nörttisukat miesystävälle ja eka sukka on jo valmis. Laitoin näihin sukkiin rauhallisemmat värit eli tummansinisen pohjan ja vaaleansiniset kuviot. Niissä on tarpeeksi iso kontrasti niin, että kuviot näkyvät sukasta kivasti.

Yksi miinuspuoli tässä sukkamallissa on. Siinä on nimittäin aika pitkiä langanjuoksuja siellä täällä kuvioiden välissä. Yleensä mä suunnittelen sukat niin, että ei niitä olisi, mutta joskus ulkonäön eteen pitää vähän kai kärsiä? Kun vaan muistaa, ettei vedä langanjuoksuja neuloessa liian tiukalle, vaan antaa kuvioille tarpeeksi siimaa.

Mä ajattelin ensin, etten tee näihin ohjetta, mutta kun ohjetta pyydettiin parikin kertaa, on tänne blogiin nyt tulossa sellainen ilmainen jossain vaiheessa. Ohje lähti eilen mun luottokoeneulojan käsittelyyn <3 Luulen, että ohje on täällä saatavilla syyskuun puolella. Jos joku haluaa siis ohjeet näihin sukkiin, niin kannattaa odotella ihan rauhassa, ne ovat tulossa.

Tein ohjeet kahteen eri kokoon, ”naisten” ja ”miesten”. Niitä on helppo muokata omaan käsialaan ja tarpeeseen sopiviksi itse, jos niin haluaa. Tämä tapahtuu tietty puikkokoon valinnalla ja jalkaterän pituuden säädöllä. Itse mallit ovat aika reilun kokoiset eli lesti on muutamaa silmukkaa leveämpi.

Kuten kerroin, vaihdoin ”Best since 1973” tekstin sellaiseen nörteille sopivampaan tekstiin sukan jalkaterässä. Se kuuluu näin: A nerd since birth, eli nörtti jo syntyessään. Mä toivon, että näistä sukista välittyy sellainen hyväntuulisuus ja huumori, joita tykkään joskus sukkiin laittaa.

Tässä alla kuvaa mun tämän syksyisestä sukkasaldosta. Valmiita sukkapareja löytyy neljä ja viidennet on tulossa. On muuten aika raju tuo värien vaihtelu näissä mun neulomissa sukissa, kun kuvaa katsoo. Kirkkaan neon limenvihreästä tosi hillittyyn oliivin vihreään. Mutta. Näitä toivottiin ja pyydettiin.

Mä olen miettinyt, että pitäisikö mun ruveta hillitsemään noita mun värivalintoja, ja siirtyä rauhallisempiin väreihin? Mä tykkään suunnitella tosi ronskin värisiä sukkia. Varsinkin synkät ja pimeät syksyt kaipaavat mun mielestä reilusti värejä. Mun mielestä tämä elämä on niin paljon täynnä murhetta ja ikäviä asioita, että värikkäät sukat tasapainottavat niitä ja tuovat toivottavasti paremman mielen.

Tulkoon se siis iloisen värisistä sukista 😊


Kikkajohanna




4 kommenttia:

  1. Pysy vaan väreissä, elämässä tarvitaan värejä ja ihmisten mieli on parempi kun on värejä (tämä oli sanottu ihan jossain kirjassakin, en nyt muista enää kirjan nimeä eikä tietty tarkoita että neutraaleista väreistä pitävät ovat surullisia...)

    Minäkin mietin joskus, että pitäisikö neuloa hillitymmin mutta ei, täytyy neuloa just niillä väreillä tai ei-väreillä kuin miltä tuntuu. Jännä muuten, että käytän itse kuitenkin hillittyjä värejä pukeutumisessa mutta neuletöissä sitten sitäkin värikkäämpää ja villasukat, pipot, lapaset on aina (hyvin usein) värikkäitä. Ne jotenkin tehostaa sitten sitä muuta vaatetusta ja luo piristystä :)

    Tuo musta-vihreä sukka on just kivanvärinen ja musta-sininen tietty sopii hyvin miehiseen makuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Maarit jälleen kerran kommenteista! <3 <3 Ehkäpä mun pitää sitten vaan pysyä uskollisena omalle tyylilleni ja tehdä värikkäitä sukkia :) Mulla on tapana pukeutua aina mustaan, mutta neuleissa mä käytän paljon värejä. Ehkäpä se on tuo jotain vastapainoa elämään? Hmm. Kyllä, olet oikeassa, värit piristää elämää :)

      Poista
  2. Iso kiitos ohjeista 🧶 nyt vävy saa ihanat sukat joululahjaksi

    VastaaPoista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...