perjantai 25. elokuuta 2023

Niitä näitä - langanpäitä

Neuletyöt 23 ja 24 /2023


Heissan! Täällä ollaan, vaikkakin vähän väsyneenä. En ole vieläkään nukkunut öitä oikein kunnolla, mutta ei anneta sen nyt häiritä. Mun miesystävän sukat ovat valmiit ja kun mä viimeistelin niitä, mä sain oikean kuningasajatuksen seuraaviin sukkiin. Voi apua tämän hullun neuloosin kanssa. Mulla on siis uusi projekti jo menossa. Jonkun pitäisi takavarikoida multa sukkapuikot 😄


Mun seuraava sukkaprojekti on, tadaa! Että mä neulon hääparille hääsukkien lisäksi vielä yllätykseksi toiset sukat, mutta en mitään ihan perinteistä settiä. Mä aion tehdä heille sellaiset hauskat samistelusukat ja sen mä myös toteutin jo osittain. Yksi sulhasen sukka ja yksi morsiamen sukka on nimittäin jo neulottu 😁 Huh huh.

Näiden sukkien aihe on suora johdannainen noista Nörttisukista. Mä neulon sukista nyt lyhytvartiset versiot, eli jätän varren kuviot pois. Sulhasen sukka noudattelee turkoosia värimaailmaa, ja morsmaikun sukista tulee pinkin sävyiset. Näillä sukilla on muuten vähän kokoeroa. Sulhon sukka on kokoa 48 ja morsiamen kokoa 38, mutta ei se mitään 😊 Anopilla on aikaa 😊

Tässä yllä olevassa kuvassa näkyy pinkin sukan alku, jonka päätin purkaa lopulta pois, koska se ei ollut oikean sävyistä pinkkiä. Mä valkkasin sen tilalle pohjaväriksi viininpunaisen, ja kuvioihin tulee nyt kirkasta pinkkiä. Sitä mä mietin vaan tässä pitkään, erottuvatko kuviot riittävästi toisistaan näillä värivalinnoilla?

En tiedä ymmärtääkö mun huumoria nyt kukaan, vai nauranko mä täällä nyt vaan yksikseni, mutta sulhasen sukassa lukee tuo jo tuttu teksti: ”A Nerd since birth”, eli nörtti jo syntyessään ja morsiamen sukkiin mä neuloin tekstin: ”The Boss”, eli pomo. Vaikka mies onkin nörtti, niin se rouva on se pomo. Mä mietin tuota morsiamen sukan tekstiä ihan hitsin kauan, enkä keksinyt siihen nyt oikein muuta 👀

Tuon morsiamen sukan värien kanssa kävi vähän niin kuin pelkäsin. Värit ovat liian lähellä toisiaan eivätkä kuviot erotu sukasta kunnolla. Sukkaa saa katsoa aika tarkkaan, että erottaa mitä siinä lukee. Purkamaan en kuitenkaan tätä sukkaa rupea. Harmittaa vaan vietävästi se, etten valinnut kuvioväriksi vaaleanpunaista, kuten ensin ajattelin tehdä. Siinä olisi ollut riittävä kontrasti 💝

Mukavaa perjantaita!


Kikkajohanna




2 kommenttia:

  1. Kivasti ideoit noita tekstejä ja the boss teksti on juuri hyvä. :D Kuvassa värit näkyy kyllä mutta livenä se taitaa olla sitten erilainen kuten kirjoitit eikä näy kunnolla. Ehkä siitä saa selvän kuitenkin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tämä "the boss" oli hiukka työn takana, mutta kiva että mun huumoria ymmärretään :D Eivät näy kuviot selvästi. Mietin tekstin silmukoimista sukan päälle näissä toisella värillä. Luulen, että yritän pelastaa tilanteen silä :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...