lauantai 22. lokakuuta 2022

Miten Hopsulaheit syntyivät

Hopsulaheijaa!

Täällä sitä taas ollaan. Mä olen näköjään innostunut nyt kirjottelemaan tänne blogiin enemmänkin juttuja. Mä ajattelin postata tänne nyt jutun näistä jo aika tutuiksikin tulleista Hopsulaheit -sukista, kun se on jäänyt multa tekemättä. So here we go.

Näiden Hopsulaheit -sukkien tarina alkoi alunperin aika tarkkaan jo kokonaiset kolme (!) vuotta sitten, kun mun eräs kaveri pyysi kerran itselleen oikein värikkäitä jämälankasukkia. No. Mä innostuin tietty tästä ajatuksesta ja otin tämän haasteen vastaan. Niin mä etsin jämälankani esiin ja neuloin mun kaverille nämä alla näkyvät ihan ekat versiot Hopsulaheit -sukista 😊

Ja kuten kuvasta näkyy, nämä ihka ekat sukat oli väritykseltään tosi ronskit ja railakkaat. Mä käytin näissä tosi vahvoja värejä ja kontrasteja. Sitten kävi niin, että näistä sukista tykättiinkin tosi paljon. Niistä tykkäsi mun kaveri, niistä tykkäsin minä ja niistä tykättiin Instassakin. 

Sitten tämä asia unohtui pariksi vuodeksi, kunnes tuli se päivä, kun tämä mun sama kaveri pyysi, että mä tekisin samanlaiset sukat hänen kaverilleen. No okei. Mä sain taas vapaat kädet ja otin tietty haasteen vastaan. Niin mä rupesin neulomaan Hopsulaheit -sukkia numero kaksi. Tässä alla onkin varmasti monelle tuttu kuva näistä sukista 💚 

No. Enhän mä tietysti muistanut enää millaset sukat mä olin neulonut pari vuotta aikasemmin, joten mä ajattelin tehdä uudet sukat hiukan erilaisilla kuvioilla. Onneksi mulla oli kuva noista ekoista sukista olemassa. Näissä uusissa sukissa mä halusin käyttää tällä kertaa paljon hillitympiä värejä ja lopulta näistä sukista tulikin aika pastelliset sukat 😊  

Koska näistäkin sukista tykättiin paljon, mä tein näihin lopulta ohjeen ja ne sai nimeksi mitäs muutakaan, kuin Hopsulaheit. Tämän nimen mä bongasin YouTubesta, kun mä eksyin jotenkin kuuntelemaan siellä kerran Peppi Pitkätossun tunnaria 😁 Näistä sukista tuli vaan mieleen jostain syystä Peppi.

Sitten kului taas vuosi ja me päästäänkin mun uusimpiin vuoden 2022 Hopsulaheit -sukkiin  (kuva yllä). Tämä versio syntyi niin, että mä tuumin kerran noita Hopsulaheit -sukkia katsellessa, että onpa harmi, ettei näistä ole ohjetta ohuemmille (Nalle) langoille. Nuo edelliset Hopsulaheit kun oli neulottu 7 Veikasta.

Sitten mä tuumin siinä, että no hitsi sentään, mähän teen sellasen ohjeen. Ja niin syntyivät nämä vimpat Hopsulaheit joskus kuukausi sitten. Näissä sukissa mä päätin pysytellä edelleenkin pastellisävyissä, mutta muokkasin kuitenkin hiukan kuvioita. Näistä tulikin lopulta oikeat karkkisukat. Mä itse ainakin tykkään näistä kovasti 😊

Mä olen neulonut näistä vimpoista Hopsulaheit -sukista myös syysversion värejä vaan vaihtamalla ja just nyt mulla on työn alla joulun väriset sukat, mutta niistä mä taidan kertoa vasta seuraavissa postauksissa 👍

Heipparallaa, Kikkajohanna


Malli: Hopsulaheit

Suunnittelija: Kikka Virolainen

Ohje: www.lankajengi.fi


 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Naisellekin sopivat kalatumput

NEULE 14/2024 Heissan! Nyt laitoin peruutusvaihteen päälle ja peruutin vilkut välkkyen ajassa taaksepäin. Tarkkaan ottaen helmikuulle asti j...