maanantai 31. lokakuuta 2022

Värien valinnan salaisuuksia

Syksyn väriset Hopsulaheit

Heissan sulle! Halloween tuli, oli ja meni. Tosin, tänään kai taitaa olla se ihan virallinen Halloween päivä. Mietin tässä pitkään mistä sukista postaisin tänne seuraavaksi ja ajattelin sitten jatkaa viime postausta ja kirjoitella tänne jotain näistä syksyisistä Hopsulaheit -sukista 😊

Ne vaikiat värit

Näiden tekeminen lähti mulla tällä kertaa värien valinnasta, kun ohje oli jo valmiina. Musta syksy on värien kannalta hiukan hankalaa aikaa ja tarkoitan tätä sillä, että ainakin mun on välillä vähän vaikea löytää sellaisia oikeita syksyisiä väriyhdistelmiä. Mutta se johtuu varmaan vaan siitä, että mä olen tehnyt niin vähän syksyisiä sukkia.

Niin mä lähdin näissä sukissa liikkeelle ihan siitä, että mä keräsin mun lankahyllystä ensin tällasen pienen korillisen lankoja, joiden mä ajattelin itse kuuluvan syksyyn. Punainen väri tästä näköjään puuttuu, liekkö olen ajatellut siitä, että se on liian raju väri yhdistettäväksi näihin hempeämpiin syksyn väreihin.

Salaisuuksia

Kun mä olin valinnut värit, niin ei siinä sitten sen kummempaa tarvinnut, kun mä rupesin yhdistelemään niitä sukkiin sillain suht koht tasasesti. Mä ajattelin, että vaikka sukista tulee tosi värikkäät, niin noiden värien olisi hyvä olla silti jotenkin tasapainossa keskenään.

Nämä sukat olikin helpointa neuloa yhtä aikaa ja sommitella värejä niin, että ne toistuivat sillain aika tasaisesti vuoronperään kummassakin sukassa. Toinen näiden sukkien värien yhdistelyn salaisuus on mulla se, että kaikissa kuvioissa olevat lankojen värit sopivat keskenään yhteen.

Eli. Kun mä olen neulonut yhden kuvion aina kahdella värillä, mä olen katsonut aina, että ne värit sopivat keskenään yhteen. Sitten mä olen ripotellut näitä kuvioraitoja sukkiin tasaisesti vuoronperään. Ymmärsikö tästä joku jotain? 😄

70-luvun retroako

Tässä alla on nyt kuva näistä sukista valmiina. Niistä tuli kyllä tosi kivat, mutta jotenkin mulle itselleni tulee näistä mieleen 70-luku, vaikka mä vasta synnyin silloin. Sellaiset 70-luvun retrot sukat 😄

Ainakin mitä mä olen joskus katsellut vanhoja perhevalokuvia, niin niissähän näkyy millaiset värit on olleet silloin muotia sisustuksessa ja ehkäpä vähän pukeutumisessakin. Niin se muoti ja ajat muuttuu. Just nyt taitaa olla 80-luku muotia vaatteissa, vai olenko ihan väärässä? 😊


Tämmösiä juttuja tällä kertaa. Kuullaan taas! 

Kikkajohanna

- - - - - - - - - -

Malli: Hopsulaheit ohuemmille langoille

Suunnittelija: Kikka Virolainen

Ohje: www.lankajengi.fi



4 kommenttia:

  1. I understand it :-)))
    The socks are great...I like the retro pattern...and I like the difference. Did you knit great... and they look warm
    Many greetings to you. Viola
    ...
    Ymmärsin :-)))
    Hyvä mielikuvio neuloessa ja päällä :-)))
    Sukat ovat mahtavia...pidän retrokuviosta...ja pidän erosta. Neulotko hyvin... ja ne näyttävät lämpimiltä.
    Terveisiä sinulle. Viola

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanat. Täällä on niin paljon kivaa.
    Terveisin Marika

    VastaaPoista
  3. Nämä on aivan ihanat.
    Terveisin Marika
    Oli vähän probleemia saada tänne kommentti.

    VastaaPoista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...