torstai 20. lokakuuta 2022

Villasukkalahjoitus Ukrainaan

💛💙 Slava Ukraini! 💛💙

Mulla on tapana lahjoittaa joka vuosi neulomiani villasukkia jonnekin. YhtenĂ€ vuonna mĂ€ pÀÀdyin Hope ry:hyn ja toisena vuonna taas TYKSin synnĂ€rille lĂ€hti vauvansukkia. TĂ€nĂ€ vuonna. TĂ€nĂ€ vuonna mĂ€ aion tehdĂ€ lahjoituksen ProUkrainan villasukkakerĂ€ykseen, sillĂ€ kylmĂ€ ja hyytĂ€vĂ€ talvi on tulossa. 

PÀÀtös lahjoittaa sukkia sinne syntyi helposti. MĂ€ pystyn jotenkin vaan kuvittelemaan itseni siihen tilanteeseen, jossa mĂ€ yritĂ€n lĂ€mmittÀÀ ruokaa pienellĂ€ nuotiolla ulkona -10 asteen pakkasessa ja lĂ€mmitellĂ€ kohmeisia kĂ€siĂ€ni siinĂ€ samalla. Varpaatkin on jÀÀssĂ€ eikĂ€ mulla ole edes pipoa. Ne jĂ€i kaikessa kiireessĂ€ kotiin, jota ei enÀÀ edes ole. 

Yöksi mĂ€ sentÀÀn pÀÀsen naapuritalon kellariin, jota ei ole vielĂ€ tuhottu. SiellĂ€kÀÀn ei tosin ole  lĂ€mmitystĂ€ just nyt. Ainoa lĂ€mmön lĂ€hde on lahjoituksena saatu takki ja huopa. Naapurin vanhalla rouvalla ei kai ole sitĂ€kÀÀn. SĂ€hköt ovat olleet poikki jo monta pĂ€ivÀÀ ja kĂ€nnykkĂ€ on lakannut toimimasta ajat sitten. Tyhjentyneen kaupungin raunioissa kaikuu surullinen ilmahĂ€lytys, eikĂ€ mulla ole tietoa siitĂ€, mitĂ€ seuraavaksi tapahtuu. 

TÀmmösiÀ fiiliksiÀ mulle tuli, kun mÀ mietin tÀtÀ asiaa ja mulle tuli tosi surullinen olo. Niin mÀ otin mun pienen sukkavaraston esiin ja kasasin sieltÀ sukkia kassiin. SeitsemÀn paria mÀ löysin sieltÀ ja mua harmitti, ettei niitÀ ollut sen enempÀÀ. MÀ mietin sitÀ, ettÀ onko tÀstÀ mÀÀrÀstÀ mitÀÀn apua, mutta sitten mulle tuli mieleen, ettÀ seitsemÀn sukkaparia lÀmmittÀÀ jo seitsemÀÀ ihmistÀ, enkÀ mÀ ole ainoa lahjoittaja. MeitÀ on monta.

Kun mĂ€ kerroin sitten Ă€idille suunnitelmistani, Ă€iti innostui siitĂ€ ja kertoi kĂ€yneensĂ€ just ProUkrainan sivuilla ja oli ajatellut lahjoittavansa itsekin sinne neulomiaan sukkia. Niin me pÀÀtettiin lyödĂ€ villasukat yhteen. Nyt meillĂ€ on sitten kasassa jo 19 paria sukkia, yhdet lapaset ja vauvanpeitto. NĂ€mĂ€ kaikki nĂ€issĂ€ kuvissa nĂ€kemĂ€si sukat ovat lĂ€hdössĂ€ nyt siis Ukrainaan lĂ€mmittĂ€mÀÀn ihmisiĂ€, jotka ovat menettĂ€neet kaiken 💛💙

Jos sĂ€ haluat tietÀÀ lisÀÀ tĂ€stĂ€ villasukkakerĂ€yksestĂ€, niin tĂ€ssĂ€ alla on linkki tuolle sivulle. SieltĂ€ löytyy tarkemmat ohjeet ja yhteystiedot, minne sukkia voi lĂ€hettÀÀ tai viedĂ€. Ja muuten. Jos et keksi millaisia sukkia neuloisit, niin sivulta löytyy kaksi sukkamallia, joista toinen on Novitan sukkamalli. 

ProUkraina villasukkakerÀys


Kiitos sulle, kun kĂ€vit taas lukemassa mun blogia. TĂ€llaisia ajatuksia mulla tĂ€nÀÀn oli 😊 Ensi kerralla sitten taas jotain muuta. MĂ€ rupesin neulomaan eilen jouluisia Hopsulaheit -sukkia ja ne mĂ€ olen ajatellut pitÀÀ ihan itse. Mulla on sellanen oma perinne, ettĂ€ jouluna mĂ€ pidĂ€n aina joulusukkia jalassa ja mun vanhat joulusukat on tulleet jo tiensĂ€ pÀÀhĂ€n 😊 

Moikka moi, Kikkajohanna

Lupa kaikkien nÀiden kuvien julkaisuun on.



10 kommenttia:

  1. Ihana idea ja tulevat varmasti tarpeeseen! MÀkin oon laittanut kerÀyksiin villasukkia ja muita neulomuksia ja nyt on Lankavalle lÀhdössÀ. TÀytyykin katsoa olisko vielÀ tuonnekin kerÀykseen laittaa jotain!

    VastaaPoista
  2. Ihania sukkia lĂ€hdössĂ€ Ukrainaan ja varmasti menevĂ€t tarpeeseen!❤️ EnpĂ€s tiennytkÀÀn tuollaisesta kerĂ€yksestĂ€; tĂ€ytyypĂ€ miettiĂ€, josko sinnekin vielĂ€ ehtisin tehdĂ€ sukkia tai lapasia👍 T. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LÀmmin kiitos Àitinikin puolesta sulle :) Tarve on suuri <3

      Poista
  3. Hei, löysin blogisi etsiessÀni Ukraina-aiheisia postauksia. Upeita sukkia olette neuloneet.
    Blogisi nÀyttÀÀ olevan tÀynnÀ toinen toistaan ihanampia neuleita ja ohjeita. :)
    HyvÀÀ syksyÀ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LÀmmin kiitos ja hyvÀÀ syksyÀ myös sulle! <3

      Poista
  4. Kerta kaikkiaan upeita sukkaneuleita. Onnellisia ovat ne, jotka tÀllaisia saavat hÀdÀn keskellÀ. Tuntuu, ettÀ nykyÀÀn on hÀtÀÀ muuallakin kuin sota-alueilla. MeidÀn yritys teki lahjoituksen Pelastusarmeijalle. Vaikkemme sukkia neuloneetkaan, tuntui sekin lahjoitus hyvÀltÀ. Totta on, ettÀ antaessaan saa.
    https://www.pelastusarmeija.fi/yrityksille

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei. Kiitos minun ja Àitini puolesta :) KyllÀ, hÀtÀ on suuri tÀllÀ hetkellÀ muuallakin kuin vain Ukrainassa, mÀ olenkin ajatellut lahjoittaa tÀnÀ vuonna neuleita paikalliselle hyvÀntekevÀisyysyhdistykselle joka auttaa vÀhÀvaraisia lapsiperheitÀ. Hienoa ettÀ olette tehneet lahjoituksen, kaikki apu on tarpeen ja siitÀ tulee hyvÀ mieli <3

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 HeissanpÄdej! Ajattelin tehdÀ tÀnÀÀn tuplapÀivityksen, koska minulla laahaa nÀmÀ blogipÀivitykset nyt pahasti Instagra...