maanantai 3. lokakuuta 2022

terapiasukat - viisi pöllöä ja pelle


Yksin sekä porukassa 💚

Keskiviikkona on kuudennen kuvapiirin aika ja mulla on ollut viimesen viikon aikana työn alla tällaset terapiasukat. Itseasiassa nämä on ne samat sukat, joita mä tuunasin ekan kerran jo parisen viikkoa sitten. Silloin tuossa toisessa sukassa oli pellen naamoja.

No joo. Mä purin ne pois. Nyt joku sitten miettii, että miksi mä teen näitä kuvapiirijuttuja täällä kotona enkä siellä kuvapiirissä. Noh. Mä tykkään kyllä käydä siellä tosi kovasti ja olla toisten ihmisten seurassa, mutta silloin kun mä rupeen suunnittelee jotain, mä tarvin yksinäisyyttä ja oman rauhan. Ei sillä, ettäkö mä olisin joku erakko. Ehei. Mä olen tosi seurallinen ja puhun paljon silloin kun mä oon ihmisten seurassa. Ehkäpä tuo rauhallinen kotielämä on sitten sen vastapainoa?


Sitten kun mä rupean neulomaan itse sukkaa, mä voin keskittyä jo muuhunkin. Siinä vaiheessa mä voin olla seurassa, mulla voi soida musiikki tai mä voin puhua puhelimessa samaan aikaan, kun neulon. Mulla on siis kuulokkeet sillon korvilla. Siinäpä syy siihen, miksi mä tuon "töitä" kotiin ja teen kuvapiirissä vaan osan niistä. Millanen suunnittelija sä olet? 😊 Tykkäätkö sä olla yksin vai seurassa?

Jos elämä jurppii

Nyt mä palaan sitten näihin terapiasukkiin. Nämä sukat, joissa lukee yäk, yäk ja yäk, on yäk sukat. Mä purin niistä melkein kaiken pois. Mä jätin toiseen sukkaan kolme silmäparia ja toiseen tuon alimman pellen naaman. Mä ajattelin lähteä rakentamaan niistä uusia sukkia. 

Mä taisin laittaa jonkun tämän tapasen kuvan Instaan ja kirjoittaa sinne jotain sinne päin kuin, että jos elämä jurppii, sulla on vanhat villasukat ja langanpätkiä, niin näinkin ne voi käyttää 😄 Mä kutsun tätä itse terapiasukaksi. 


Tätä sukkaa mä en ole suunnitellut sen enempää etukäteen, vaan mä olen antanut mielikuvituksen aikalailla viedä. Tässä vaiheessa mä en vielä tiennyt, että sukkaan on tulossa tipuja, siinä oli vaan silmäpareja, jotka kurkki pusikosta ja muutamia puun oksia.

Värejäkin mä valkkasin vähän sen mukaan, mikä tuntui kivalta ja sattui nyt lankakorista käteen. Sitten. Mulle tuli mieleen, että tähänhän voisi tosiaan kirjoa jotain variksia tai pöllöjä. Ne kun viihtyy pusikoissa ja puissa. All right.


Kolme pöllöä

Kun mä sitten keksin tämän lintujutun, niin siinä vaiheessa alkoi neula viuhua ja lankaa kulua. No. Tässä yllä sä näet lopputuloksen. Melkein valmiin sukan. Mä en edes yrittänyt tehdä näistä lintusista mitään pöllön näköisiä, ne on tämmösiä mielikuvituslintuja, kuten koko sukkakin. 

Kun lintujen päät oli valmiit, mä halusin näille linnuille näyttävät nokat ja nehän ne sai. Ihan kirkkaan oranssit, että ne varmasti näkyy kauas 😄 Nuo pyöreät jutut sukassa on kai kukkia, niistä mä en ole ihan varma 😄 Kun mä sain sitten tämän sukan valmiiksi monen tunnin ompelun jälkeen, tuli vuoroon se toinen sukka.


Pelle lähti

Mä ajattelin sitä aloitellessa, että koska tuo eka sukka onnistui näin hyvin, niin tämä toinen EI VOI onnistua yhtä hyvin. No. Mä olin oikeassa 💪 Niin siinä mun mielestä kävi. Vai alkaako mulla vaan jo mielikuvitus loppua tämän toisen sukan kanssa? 

Mä purin tästa toisesta sukasta tuon pellen pään pois, koska se ei vaan olisi sopinut tähän sukkaan. Sen lisäksi mä halusin yhdistää nämä kaksi sukkaa jotenkin toisiinsa pariksi. Jos vaikka ripustaisi nämä johonkin narunpätkään pyykkipojilla ja laittaisi seinälle roikkumaan 😍 

Jeah.


Vimppaa kuvaa viedään

Tässä tulee vihdoinkin tämän postauksen vimppa kuva. Sukissa on vielä paljon ommeltavaa, ennen kuin ne on valmiit. Se tietää vielä aika monta tuntia kirjomista ja ehkäpä kirosanoja.

Mä sanon näitä tosiaan terapiasukiksi siksi, että näihin on hyvä upottaa niin langanjämät kuin kaiken maailman jurppimiset sillain kätevästi samassa paketissa 😊

Sanokaa muuten, jos mä kirjotan liikaa. Tästä tuli aika pitkä postaus. Mä jäin tänne vähän niinkuin suustani kiinni 😄 Nyt nämä sukat saa levätä kuvapiiriin asti rauhassa. Mä teen jotain muuta välillä.

Kuullaan taas, Kikkajohanna





1 kommentti:

  1. Ensin haluan sanoa, että kirjoitat niin mukavalla tavalla, että tekstiäsi lukee ja se pitää matkassaan ilman, että se alkaisi tuntua liian pitkältä tai tylsältä. Tuo "suustani kiinni" kuvaa hyvin sitä tunnetta, että tässä sinun kanssa niinkuin jutellaan<3

    VastaaPoista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...