lauantai 15. lokakuuta 2022

Talvimökki -palan OHJE

Sananen tästä palasta

Heissan 😊Toinen mun palaprojektin pala on valmis ja mä kutsun tätä ihan vaan Talvimökki -palaksi. Sitä ekaa sydämellistä (vaaleanpunaista ja pinkkiä) mökki -palaa mä olen ruvennut kutsumaan itse nyt Lemmenmökiksi 😄 Se on sitten ihan katsojan oman mielikuvituksen varassa, millainen mökki se on.

Mä en ole vieläkään päättänyt kumpaan nämä uudet palat tulevat, peittoon vaiko tyynyyn. Mä epäilen kyllä, että tässä voi käydä niin, että ne menee siihen peittoon. Mä olen suunnitellut ja kehitellyt tätä juttua nyt tässä pikkuhiljaa sitä mukaa eteenpäin, kun näitä paloja on alkanut valmistua. 

Mä olen aatellut pysytellä tässä mökki -aiheessa sen aikaa, kun mulla ideoita erilaisiin mökki -paloihin riittää. Sitten mä varmaan siirryn seuraavaan aiheeseen. Tämä talvimökki -pala on mun oma lemppari näistä mökki -paloista. 

Tässä alla on sen ohje, ollos hyvä 😊


POHJAPALA

Neulo ensin pohjapala perusohjeen mukaan. Neulo palan alaosa valkoisella ja yläosa vaaleansinisellä langalla. Perusohje löytyy täältä:

Pohjapalan ohje

SILMUKOIMINEN

Silmukoi ja kirjo mökin kuva etc. pohjapalaan alla olevan silmukointiohjeen mukaan. Voit myös soveltaa ohjetta ihan vapaasti jos haluat 😊


Neulomisen iloa! 😊


4 kommenttia:

  1. Ihana mökki ja loistava idea tuo perinnepeitto. Tuossa voisi olla keino minullekin opetella tuota silmukointia. Olen joskus sukkiin kokeillut, mutta jotenkin en saanut aivojani kääntymään siihen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! <3 SIlmukointi vaatii vähän harjoittelua, mutta itse tykkään, että se on ihan kivaa, kun sen oivaltaa :)

      Poista
  2. Tämän tallensin heti.... sitä aikaa varten, kun on taas puikoille aikaa... ehkä jo tulevana syksynä!!
    Ja jään seuraamaan kyllä blogiasi... ihanaa on nähdä toisen taituruutta, vaikkei itse osaa, ehdi ja pystykään.... silmillään "voi syödä" toisen sukkia!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa kiva kuulla, että tykkäät tästä mökkijutusta :) Laita vaan talteen :)

      Poista

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...