sunnuntai 16. tammikuuta 2022

Kirja-aarteita ja satoja sukkakuvia

Mun kirja-aarteita

Minkälaisia neulekirjoja sun kirjahyllystä löytyy ja kuinka paljon? Puhun nyt sitten neulekirjoista, en käsityökirjoista yleensä. Olen itse keräillyt neulekirjoja jo useamman vuoden ajan. Ostan yhden tai toisen kirjan aina silloin tällöin, kun halvalla satun saamaan.

Kun laskin äsken, niin minun hyllystäni löytyy 30 neulekirjaa ja ne ovatkin minun aarteitani 💖 Melkein kaikki muut käsityökirjat olen lahjoittanut eteenpäin, koska minulla oli sellaisiakin kirjoja, jotka olen vain selannut läpi. Näistä kuvassa näkyvistä kirjoista olen neulonut melkein jokaisesta jotakin. 

Se mikä minua harmittaa, on se, ettei minulla ole ollut muka aikaa neuloa enempää sukkia ja lapasia näistä kirjoista. Onneksi kirjat säilyvät kirjahyllyssä, kun niitä oikein nätisti pitää. Nyt kun ostin tuon Novitan kirjan Onnelliset villasukat, olen ajatellut neuloa sieltä miniälle synttärilahjaksi yhdet sukat, hän kun on muumifani 😊


Päivän neulesaldo

Neuletyö 8 / 2022

Minun ei pitänyt laittaa näistä pupusukista tänne blogiin vielä yhtään kuvaa, mutta tässä sitä mennään taas ja ihan kaavioiden kera 😁 Tältä näyttää siis the pääsiäissukka vuosimallia 2022 tässä vaiheessa.

Kunhan saan tämän postauksen valmiiksi, niin lämmitän saunan ja jatkan näiden sukkien neulomista. Huomasin muuten juuri, että mun kännykässä on 1076 kuvaa ja ne on kaikki melkein sukkakuvia 😮 Pitää varmaan tyhjentää ne läppärille ja tehdä tilaa uusille kuville, ennenkuin sieltä loppuu tila.

Kuinka paljon sulla on neulekuvia? Mulla niitä on useampi tuhat, sillä kuvaan kaikki tekemäni käsityöt. Opin tämän tavan aikoinaan koulussa ja nykyään se on minulle jo arkinen asia. 

Sen lisäksi, että kuvista jää kiva muisto itselle, niistä on joskus myös hyötyä. Jos joku ohje vaikka häviää jonnekin tai muuta. Karsin itse aina aika ajoin tätä kokoelmaani ja yritän jättää sinne aina yhdestä sukkaparista vain ne pari parasta kuvaa, mutta kun on neulonut satoja sukkia, niin voi vaan kuvitella mikä määrä kuvia niistä on 😊 

Näihin tunnelmiin tänään, Kikiliakii


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...