keskiviikko 5. tammikuuta 2022

Lumi lumi ukot -sukat osa 1

Neuletyö 5 / 2022

Beigeä vai vaalean turkoosia

Miten sun uusi vuosi on alkanut? Mun vuosi on alkanut ihan kivasti. Uutta sukkamallia pukkaa ja nyt on ollut muutenkin ihan mukava olo. Aloittelin tuossa uuden vuoden aikoihin tällaisia Lumi lumi ukko -sukkia. Olen näköjään hurahtanut nyt vähän lumiukkoihin, tämä ei ole ensimmäinen lumiukkoneule tässä viimeisten viikkojen aikana.

Minusta lumiukot ovat vaan kivoja just nyt. Olen ajatellut laittaa ohjeen tähän sukkamalliin tänne blogiin, jos joku innostuu neulomaan tällaiset sukat. Itse malli on tosi yksinkertainen, helppo ja nopeakin neuloa eikä siinä ole silmukoitavia osia. Kiilakavennukset on neulottu näissä jalkapohjaan, muuten sukissa mennään ihan peruskantapäällä ja kavennuksilla.

Kun rupesin neulomaan ensimmäistä sukkaa, valitsin pohjaväriksi vaalean turkoosin langan, vaikka se näytti minusta ihan väärän väriseltä jo heti alussa. Minulla ei ole varastossa juuri nyt oikean väristä vaaleansinistä lankaa. Neuloin kuitenkin sukan valmiiksi ja kun sukka oli valmis, totesin että en tykkää. En, en ja en.

Niin menin lankahyllylle ja rupesin mallailemaan lankoja. Mallailin, mallailin ja mallailin, eikä sitä sopivaa väriyhdistelmää meinannut löytyä millään. Sitten huomasin lattialla yhdessä lankakorissa tuon beigen langan. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Tiesin heti mitkä värit yhdistän tuohon väriin ja näin sukan jo mielessäni valmiina.

Ei kun uusi yritys. Nyt kun olen neulomassa tälle beigelle sukalle jo paria, olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Näitä on ollut ilo neuloa. Tuo pieni tujaus kirkkaan turkoosia väriä tekee sukasta pirteämmän, kuin se muuten olisi. Ovathan nuo muut värit sukassa tosi maanläheisiä ja neutraaleja.

Nyt arvon sitten kahden sukan välillä, kumpi on kampi eli kumpi on se kivempi sukka. Vaalean turkoosi vaiko beige. Olen itse kallistunut tuon beigen sukan puolelle. Tuolle vaalean turkoosille sukalle en haluaisi ruveta millään neulomaan paria, koska en tykkää sukasta.

Saapa nähdä jääkö se paria vaille. Olisihan se kyllä iso harmi ja sääli, jos jätän tuon toisen sukan neulomatta. Olen kuitenkin tehnyt jo toisen sukan valmiiksi. Ongelmahan on siinä, että mun näppejä polttelee nyt se mun peputin, joka on to do -listalla seuraavana.  

Kikiliakii_knits sivut Facebookissa

Tekaisin muuten eilen illalla Facebookiin oman sivun Kikiliakii_knits nimellä. Ilmoittelen siellä näitä blogijuttuja ja muuta kivaa aina kun jotain tähdellistä tapahtuu. Sieltä on suora linkki myös tänne blogiin. En ymmärrä sen sivun ylläpidosta paljonkaan, mutta kokeilemalla oppii taas varmaan senkin asian kantapään kautta 😁

Jos siis kiinnostuit, niin käy laittamassa tuo sivu seurantaan 😊

Nyt toivotan sulle oikein mukavaa loppiaista, palaillaan näihin lumiukko sukkiin uudelleen, kun täällä päässä alkaa olla valmista 😊

Loppiaisterkuin, Kikiliakii



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...