sunnuntai 9. tammikuuta 2022

Neulebingo 2022 ja neuleniksi

 

Neulebingo 2022

Tein tänään neulebingon tälle vuodelle ja kirjasin siihen asioita, joita haluan tämän vuoden aikana tehdä. Tuon bingopohjan löysin rosannaofmayn blogista, jota saa luvan kanssa käyttää bingoiluun 😊 

Ensimmäisenä tuolla listalla näkyy olevan jämälankapyllytin, jonka tekemistä olen himoinnut jo jonkin aikaa. Koska mun ongelma on enemmänkin se, että mä neulon koko ajan, niin olen merkinnyt bingoon pariin kohtaan 2 viikon loman. 

Tämä siksi, että muistaisin myös levätä välillä. Pari 1 kk mittaista lankalakkoakin olen bingoon merkinnyt muistutellakseni itselleni, että ilmankin pärjään tällä nykyisellä lankavarastolla.

Aion myös haastaa itseni tänä vuonna ja ottaa jonkun uuden tekniikan haltuun. Olisiko se kenties tikapuutekniikka vaiko sittenkin jälkijättöinen kantapää. Se jää nähtäväksi. 

Myös ensimmäinen sukkaohje on laitettu jo blogiin, eli siihen kohtaan voin laittaa rastin 😊





Neuleniksi

Keksin tänään niksin siihen, miten saan langanjämät varmasti riittämään huputtimen kuvioraitoihin. Se ei ole sen kummallisempi asia kuin, että punnitsin joka kuvion langanmenekit ja laskin langankulutuksen. 

Nyt värejä on helppo suunnitella etukäteen, kun voi punnita jämät riittääkö ne johonkin kuvioon. Tässä huputtimessa on nyt kaksi kuviota, joita neulotaan vuoron perään. 

Kuvio 1 on 6 kerrosta korkea pitsireuna, ja sen langanmenekit ovat seuraavat: Pohjaväriä tarvitaan 10 g ja kuvioväriä 6 g. 

Kuviossa 2 on 11 kerrosta ja siihen tarvitaan pohjaväriä 12 g ja kukkakuvioon tarvitaan 10 g lankaa. Sitten vaan punnitsemaan. Ihan hyvin on toiminut ja langat on riittäneet 😊



Lähikuvaa

Tässä vieressä lähikuvaa tulevasta huputtimesta ja noista kuvioista. Tältä tämä mun päässä syntynyt idea nyt näyttää neuleena. Voin laittaa itse kaavion tänne vähän myöhemmin. Siinäpä näitä jo olikin. 

Heipsansaa, Kikiliakii






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

SUKLAA- ja MANSIKKASYDÄN LAPASET

NEULEET 7 ja 8/2024 Heissanpådej! Ajattelin tehdä tänään tuplapäivityksen, koska minulla laahaa nämä blogipäivitykset nyt pahasti Instagra...